.

.

.

Tuesday, May 26, 2015

videopresentation

Hello!
Jag gjorde för mig en ny sak häromveckan. Jag behövde en videopresentation för min Lettering Workshop som jag kommer att hålla på Kulturkarnevalen i november senare i år. Men vilket meckigt jobb det är att filma då man är ensam. Jag satt på sängen eftersom vi har en fin väggbonad som jag ville ha som bakgrund. För att lösa problemet med stativlöshet ställde jag en hög barnstol på sängen, ett glas med ett papper i på stolen, för att telefonen (ja, det var min videokamera!) skulle stå rakt upprätt. När allt det klickade och jag filmat klart insåg jag att bilden gungade, för varje gång jag startar en mening rör jag på mig vilket får hela säng-stol-stativet att hoppa till.

Ännu en ny erfarenhet blev att klippa filmen. Några svettiga, arga timmar gick åt, men jag klarade det! Inget proffsigt, men väl användbart.






Jag ser mycket fram emot Kulturfestivalen! Att hålla Lettering Workshops är nåt av det bästa jag vet just nu! Snart kommer lista med datum för workshops jag kommer att hålla under hösten. Stay tuned om du vill hänga på!

Ha en skön vecka!





No comments: